Sjungomstudenten

I lördags gick den försenade studentfesten av stapeln. En skön och varm kväll -  även temperarturmässigt. Tur var det, för annars hade jag inte fått plats med tjugoen personer varav  3 var rätt spralliga barn.

Studenten gruvade sig lite för att stå i centrum men vid välkomstskålen överraskade hon mig  - efter min välkomsthälsning till gästerna uttryckte hon sin glädje över gästernas närvaro och tackade sin Gudmor för att hon hjölpt mig så hon slapp få så kaotisk och stressad mamma!  : D
Det var alltså inte så svårt att ha allas blickar riktade mot sig!

Jag dukade ute i min lilla trädgård, med flera olika trädgårdsmöbelgrupper och somriga dukar. Det såg nästan ut som en liten taverna.

Å nu är det över - det känns som hela våren har varit en tid av planering, förberedelser och fest. Bal, studentdag och dito fest.  Tidskrävande javisst, men kul!

Å nu är det en alltför kort sträcka av tid tills nästa epok börjar  - dotterns collegestudier i Usa.

F ö så försöker jag vara glad åt att få svettas så mycket som jag gjort de senaste 5-6 dygnen. Inte klaga - snart är kylan och drivisen tillbaka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0