Semester i Jämtland?!

Solsäker semester i Jämtland är möjligt - det finns två alternativa veckor som brukar fungera.

Tyvärr hinner du inte med den ena - den är avklarad redan. Den inföll förra veckan. Det är Storsjö - cupen  som går av stapeln tisdag- lördag den första juliveckan. Varje år. Å den cupen är uppskattad och lovordad av många - jag tror egentligen inte att den är bättre än andra bra fotbolls-cuper men den har så gott som alltid bra väder!  Det bidrar  säkert till lovorden,

Den andra veckan är i slutet av samma månad, den sk Yranveckan. Som kuliminerar i en av landets större gatufester sista dagarna i juli.
Solen brukar skina och värmen brukar dallra runt husväggarna. En del år är det bara sol, andra år både sol och vind men nästan aldrig har det hänt att det regnat  h e l a den veckan...Ja, nu kan det ju bli så i år men oddsen, oddsen kära vän, är inte så höga om man tittar till statistiken.

Så varför har inte jag semester då? Jo, det är så att jag har världens bästa jobb sommartid!
Är det bra väder så kan man göra massor av alla trevliga sommaraktiviteter tillsammans med barnen. Är det dåligt väder (vilket egentligen inte lär finnas) så är jag bara glad för att jag inte har semester!


Kommentarer
Postat av: L

Storsjöyran har jag ännu inte besökt. Däremot har jag - för väldigt länge sedan, spelat fotboll i Östersund.

Världens bästa sommarjobb, kräver nog sin tribut under terminerna. Ett glas vitt på altanen gör ingen sommar, men gör gott ändå!

2009-07-09 @ 19:31:57
URL: http://latmasksamtal.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ingen semester?? Men nu kanske du har??



Ha det gott..kram :)

2009-07-22 @ 16:49:21
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0