Sursöndag

Nu är smekamånaden över! Jag är sur, verkligen skitsur på Såny. Bara vi kommer hem ska jag gå med honom till affären och han ska få stå till svars för vad han är!

I går, äntligen, kopplades mitt  Officepaket in och även en liten käck mus att förflytta sig över sidorna med. Jag var nöjd. Såny var nöjd. Trodde jag.

Han har krånglat lite emellanåt, strulat runt lite med att kopplas upp  fel eller inte alls.Haft lite hyss för sig med att ofta få mig att tvingas välja neka/tillåta åtkomst. På kvinnors vis har jag haft överseende och tänkt att det bara är nåt tillfälligt. Å ibland har jag t  o m skyllt på att det beror på mina egna begränsade kunskaper. Tagit på mig skulden liksom. Superkvinnligt va?

I morse så startade jag upp lilla Såny igen. Å då vill den jäkeln inte ens starta upp sig! Å än mindre stängas av. Bara stod och stampade utan att ens fråga efter mitt lösenord. Jag drog ur stickproppen och tog ur batteriet och gjorde sedan tvärtom - satte i dem igen. Då fick jag någon elektroninsk hjälp. Jag förstod på informationen att Såny var lite skadad och eventuellt kunde det vara allvarligt.

Ja, vad ska man göra? Jag gjorde som så att jag gjorde allt jag blev tillsagd att göra eftersom cyberdoktorn lovade mig att det enda som kunde hända var just precis det som hände. Att nyinstallerade grejer kunde rikskera att försvinna. Satan i gatan  - vad trött jag blir. Ska jag behöva "offra" en till av de tre installationer som ingår i Officepaketet?

Näe, har fortfarande någon slags gratisvariant av Office att pröva i 60 dagar, den får det bli och så blir det liten vända till inköpsstället när vi kommer hem. För någonstans inne i mig gnager oron att jag lyckats få ett sk måndagsexemplar av den sköne ynglingen.

Dessutom så förlorade Sverige den viktiga landskampen. Å det var inte Danmark som var bra.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Aj aj datorer som inte funkar man kan ju bli galen för mindre!



Hoppas du får bra hjälp..ha det gott!

2009-06-07 @ 17:16:24
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ja hur hittade jag till dig...klickade mig vidare hos nån annan bloggare..tror det var hos Micke!



Kram

2009-06-07 @ 18:06:19
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ellen nån annan..haha, minns inte!!

2009-06-07 @ 18:07:03
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: L

Grusade förhoppningar är kanske singelolycka!

Danmarksdebaclet var inget vidare. Ikväll spelar Gifflarna borta mot Syrianska, TV4 Sport sänder, 20.15.

En ny nervpärs väntar!

2009-06-08 @ 18:31:45
URL: http://[email protected]
Postat av: Ninni

Hur går det med datorn??



kramen

2009-06-09 @ 18:06:12
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0