mammaliv på gång

I går var det städdag. Tre år på internat innebär en massa saker! Som ska packas, slängas eller återbördas till rätt ägare.

Jag och en annan kvinna med internatbarn konstaterade att den mesta packningen bestod av kläder. Å ändå har de aldrig något att ta på sig och behöver ständigt nytt, nytt!?!!?

Rent var rummet när vi var klara, vi skurade med såpa både högt och lågt.

Det var som om vi försökte skrubba bort vemodet över att det var över. Gymnasietiden. Internatlivet. Det livet som de både hatat och älskat.  Det liv som varit vardag större delen av året. Det liv som det varit skönt att lämna för ett lov. Det liv som det varit skönt att återvända till efter ett lov. Nu är det inte så längre.

Nu väntar nya äventyr men först ska det vara lite sommarjobb. Å ett vardagsliv med mamma igen. Kan vara nog så svårt. För oss bägge. Men också alldeles underbart emellanåt!


Kommentarer
Postat av: Ninni



Jag har också hela garderoben full med kläder men jag har aldrig nåt att sätta på mig heller..fniss



Internat...långt hemifrån eller?? ha en fin dag.kramen



2009-06-14 @ 11:05:47
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: självaste annika

jo hon har varit en bit bort och det blir ännu längre till hösten

2009-06-16 @ 10:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0