Musikalhelg

Jag har varit i kungliga huvudkommunen jag! I helgen som var.

Jag inledde min helg med att vara ledig hela fredagen, fast vi inte for förrän på eftermiddagen. Det var jätteskönt ända tills jag insåg att det där skumma i halsen övergått i halsont. Å att det där i näsan inte var någon reaktion på de små,små (allt är relativt!) dammtussarna som bosatt sig i mitt hem.

Trots en alltmer påstridig förkylning intog vi musikalvärlden på kvällen - vi såg My fair lady. Vi hade inte så bra platser men det var ok att se allt lite uppifrån. Ärligt talat så kändes den lite seg och nästan lite omodern.

Tyvärr så var Mr Higgins sjuk liksom Elizas pappa, Mr Doolittle. Två roller som istället spelades av två i och för sig mycket duktiga skådespelare men...jag tror att dynamiken t ex när Elizas pappa kommer hem till Higgins för att få sig lite pengar för sin dotter, hade blivit mycket större med de ordinarie. Tommy Körberg och Jan Malmsjö.

På lördagen var halsontet borta men lite feber och rejäl hosta anlände i stället! Lördagskvällen var vikt åt ännu en musikal, Hairspray. I den spelar bl a Rolf Lassgård och Morgan Alling. Det var full fart från början till slut - härliga scenlösningar och strålande rollprestationer hela vägen. Ingen var sjuk heller.

På söndagen kom vi hem och jag kände mig sisådär, men for frejdigt till mitt dagliga kall på måndagens morgon, klockan 11 på fm for jag hem...Å inte blev jag bättre.

I skrivande stund slår mig tanken på att om detta varit en talande blogg hade ni knappt kunnat höra mig, jag har en djup, rosslig och väsande röst!


Kommentarer
Postat av: Ninni

Åhh din stackare är du krasslig och rosslig..jobbigt!



Ja du på mitt jobb är det en avdelning 20 barn...så nog tog det tid !



Kryapådejnu..kramen

2009-10-21 @ 16:51:05
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Maj Korner

Det var ju tur att det blev 50% lyckat iaf då. Jag har inte sett Hairspray, kanske ska ta och göra det.

2009-10-23 @ 21:17:52
URL: http://majkorner.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0