Möte med ett proffs

Eftersom jag är sjuker fick jag lov att avboka min tid hos banken idag.

Jag ringde och fick tala med en kvinna i växeln som meddelade att min banksnubbe satt i telefon. Ville jag vänta? Näe, sa jag, jag vill bara avboka mitt möte med honom i eftermiddag.Jag kan inte komma eftersom jag är sjuk. Kan du meddela honom?

Javisst, sa hon glatt och berättade för mig hur hon formulerade sig samtidigt som hon skrev.

Jag tackade och hon avrundade med vårt samtal med: Krya på dig!

Det hör väl till vanlig hyfs tänker du att hoppas att någon ska krya på sig. Ja, kanske det men det skumma var att hon faktiskt lät som hon menade det! Proffisgt va?


Kommentarer
Postat av: Maj Korner

Ibland får man ju bra kontakt med folk och det kan ju hända att hon faktiskt menade vad hon sa.

2009-10-23 @ 21:19:33
URL: http://majkorner.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0