Runt berget

Här på min ö har vi ett berg. Det är sju kilometer om man går runt hela berget. Å det gör man för det tar ännu längre tid att försöka gena över, genvägar är senvägar ni vet.

Nu är det så att det är lite av ett "måste" att gå runt berget om man bor här. Vilket ofta väcker den obstinata sidan i mig - alltså förlägger jag inte mina promenader dit.

Fast jag inser ju att det är bra. Det här att gå runt berget. Har man gått 30-45 minuter finns inga genvägar och det är lika tråkigt att vända som att gå runt.

Så nu går jag. I allafall sedan tre veckor tillbaka. Med en väninna. En gång i veckan har vi gått de sju kilometrarna runt. Vilket innebär att jag då går cirka åtta kilometer. Å nu har vi gått i kväll och jag känner mig otroligt hurtig - för jag gick i går också.

Men då var det satan så tråkigt. Berget stod där stilla och kompakt och jag hade bara att trava på.

I kväll kändes det som om berget krympt lite, som om det blev mindre bara av att jag minsann hade någon att dela uppförsbackarna med. För det känns som om det är mest uppförsbackar!


Kommentarer
Postat av: Anneli

Ett litet tips, skaffa en mp3-spelare som du laddar med ritkigt bra musik. Då känns inte berget lika kompakt och uppförsbackarna lika uppföriga :)

2009-09-06 @ 13:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0