Tisdag - sommar och sol mitt i hösten

Sommaren återvände idag, antagligen för att vi ska fortsätta komma i håg den genom hela hösten, vintern osv.Å vi vet ju alla att det oundvikligen blir vinter i år också. Mig gör det inget - den är juste, jag står t o m ut med omaket att ta på mig långkalsongerna för att genomleva den.

Fast jag genomlever den inte, jag lever i den och njuter!

Men just nu är det en varm höstkväll som snuddar vid sommar. En höst som hittills innehållet en hel del regn men det har också sina fördelar, svampplockarna har fullt upp.

I min vardagsvärld som är skola&fritids pågår hösten fram till vecka 44, då är det lov. Precis när alla rutiner satt sig hos barn och personal.

Resterande veckor är en tid då rutinerna ska återupprättas innan jullovet raserar dem igen.... Nä, inte riktigt så illa kanske men en del dagar känns det så. 

Idag har det varit en bra dag på jobbet och jag vet vad det beror på. Tror jag, ska ha lite koll ett tag till så jag får lite bättre underlag för min teori.

Nu är det dags för en kopp te, Brunkullans röda blir bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0