Helgslut

Så är helgen slut - söndagskvällen är på väg mot natt om nån timme.

Jag har inte gjort så mycket, försökt läsa till min kurs. Jag är efter och funderar på om det är värt att gå överhuvudtaget.
Fast jag har just läst en intressant bok om elevhälsoteam. Å jag gillar att sitta på föreläsning och få mig lite till livs! Men jag hinner inte med mig vad gäller skrivandet om det jag läser. Jag orkar helt inte hålla tillräckligt högt tempo. Å jag behöver lite mer tid än vad jag trodde att komma in i det här med att läsa...

OS har jag förståss också deltagit i. Det är skönt att bli så glad för andras skull  att man står upp och hoppar när det blir ett silver i skidåkning, som när Anna Haag tävlade i fredags.Skönt var det också att se killarnas häftiga körning i går, att det finns så´n lagkänsla i en individuell idrott.

I kväll har jag varit på en "tjejträff" - vi är alla över femtio numera men vi var tjejer när vi började träffas! Gott att ses och få liten uppdatering på vad som händer. Det är konstigt att det finns så lite tid numera för det där lilla telefonsamtalet, den snabba titten in till någon eller en liten träff på stan.

Hoppas ni får en bra vecka! Jag ser framemot min måndagskväll - jag har börjat en kurs i frigörande dans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0