Min sällskapshelg

Tidigt på lördagmorgon ska jag bege mig norrut - jag ska till Umeå! Å varför sätter man sig i en bil i ottan för att åka dit? Tja, för min del beror det på att jag var förstahandsvalet och det smickrar ju. En kompis har en son som pluggar i Umeå och nu har han flyttat från hyrestant till en lägenhet som han ska dela. Med tre tjejer. Modig grabb!

Nu behöver sonen lite möbler etc från barndomshemmets alla vrår och lådor och den ömma modern ska leverera dem. När hon tagit det beslutet då tog hon nästa; det att fråga mig som sällskapsdam till resan. Å jag tackade ja, jag ska prata och vara allmänt trivsam att ha i bilen. I värsta nödfallet kan jag behöva köra också, men det lockar inte speciellt eftersom det är en släpvagn med också...

Vi ska övernatta på hotell och jag ser redan framemot söndagens hotellfrukost! Det är liksom frukosten som är vitsen med att bo på hotell eller hur?

Jag laddar för detta med att gå på krogen i morgonkväll! Firande av jobbarkompisar -  mat, trevlig samvaro  och skratt, tror jag det blir, på en liten mysig krog i staden.

Ha det gott ni också!

Kommentarer
Postat av: Lena

Sällskapsdam är inte det sämsta - å frukosten, jag säger bara ~ FRUKOSTEN!~

2010-02-05 @ 13:17:41
URL: http://mommasblogg.blogspot.com
Postat av: Ninni

sällskapsdam ja varför inte..och att sen få bo på hotell är ju inte fy skam..ha det så gott, kramen

2010-02-05 @ 14:29:58
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0