Livet just nu - bortappat och trasigt

Det händer inte så mycket i mitt liv just nu. Bara lite småsaker som att jag tappat den sista kvarvarande nyckeln till bostaden, slagit sönder två glas inom en timme i söndags, tvättmaskinen inte vill fungera och fortfarande har jag inte fått tag i ALLA BÖCKERNA! 

Nycklar har jag fått nya idag, eller fått - betalat (avd onödiga utgifter!) och glasen överlever jag utan, tvättmaskinen kommer de och tittar på i morgon. Å inte bara tittar hoppas jag. Laga vore bra. Böckerna, böckerna - det är mitt aber just nu. Får försöka leta på nätbokhandlarna i morgon.

Tager mig en semesterdag i morgon också. Om jag hade råd (vilket ni förstår att jag inte har med mina slarviga vanor!) så skulle jag vara ledig en dag i veckan för jämnan och den dagen skulle vara onsdag. Lite skönt så där mitt i veckan.

Annars så pågår ju OS och jag gillar ju som bekant att idrotta, jag är en jävel på skidskytte i soffan och jag knäcker Hellner i uppförsbacken från samma soffa. Men Kalla...jag är imponerad och lite till, vilket psyke! Dessutom kan hon ju åka skidor också.

Jag sitter inte uppe på nätterna - vågar inte störa min kassa sömnförmåga för mycket. Men spelar damkronorna final mot Kanada kan jag ta det under övervägande. Jag ser på de i drotter som går på drägliga tider. Som skidskytte och längdåkning.

Men usch så ilskna ni ska vara över att ni betalar lika dyr tv-licens som jag, ni som inte är idrottsintresserade. Jag menar det är ju en totalbekvakning, man blir nästan matt eller hur?

Nu ska jag ladda för min kväll i tv-soffan - den har jag inte tappat bort i allafall. Fast det är klart - den kan ju gå sönder!


Kommentarer
Postat av: Ninni

Nämen vad gör du med nycklarna..haha.



Ja en dag mitt i veckan ledigt vore toppen.



nää jag kollar inte OS men visst var det kul att Kalla tog guld!

fast i natt kunde jag ju lika gärna kollat på TV jag kunde ju ändå inte sova,



Tja om vitpeppar hjälper eller inte det är frågan..men jag hoppas har haft magsjuka en gång i år redan.



kramen

2010-02-16 @ 19:13:44
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0