Stockholmstrip, del I

Förra helgen var jag i kungliga huvudkommunen och förlustade mig!

Jag anlände vid 11-tiden till centralstationen på fredagen lämnandes ännu en hektisk vecka bakom mig. Mitt bagage skulle jag låsa in i det för mig nya boxsystemet och jag lyckades klura ut hur det skulle gå till. Stärkt av denna framgång gav jag mig ut i stora stadens myller.

Jag har ett lokalsinne som är på den nivån att jag kan gå vilse i min egen garderob. Så det går åt en del kraft till att hålla koll på var jag är och framförallt så att jag hittar dit jag ska. Däremot är mitt bildminne rätt bra så jag samlar på mig kännetecken som jag kan referera till. Så jag klarade av att hitta till Hötorget, Sergels och Gamla stan. Det där blåa konserthuset vid Hötorget är ett superbt riktmärke!

Shoppade jag? Nja, inte så mycket - mest utan att använda pengar! Lugn, jag snodde inget! Bara shoppade med ögonen och kände lite med fingrarna.

Vid 18-tiden träffade jag min väninna från södern, Petra från Småland. Vi avnjöt en härlig köttbit och vin innan vi pendeltågade oss ut till Älvsjö och hotellet vi bokat. Vi bodde på sjuttonde våningen - häftig utsikt som fick en att bortse från det faktum att hotellet faktiskt ser ut att ligga på en parkeringsplats!

Vi packade upp oss och sedan hade vi några timmar fulla av garv och minnen! (Ja, det slank ner lite godsaker också,  i form av vin ost, frukt och choklad.) Sådana där garv och kommentarer ni vet som knappt någon annan än vi har utbyte av.

Nu ska jag laga lunch! Det blir restlunch, söndagsteken åt vi i går.


Kommentarer
Postat av: Ninni

Va mysigt det lät...lokalsinne vad är det..haha



Glad att jag har min kära make som är superb att hitta överallt.

Jag är livrädd bara för att åka tunnelbana, man kan faktiskt åka åt fel håll, läskigt.



Ja solbrillor bra idè...kramen

2010-05-22 @ 18:21:01
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0