Näe, inga bildbevis idag heller

Jamen hur blev det nu då? Så fort jag ska göra nåt från en resa med bilder så kommer jag av mig...Jag har inte ens vågat ladda ner bilderna på datorn för senast jag försökte ladda ner så blev det lite rörigt...

Men jag lever i allafall och har anpassat mig till verkligheten rätt bra, tycker jag. Hade en alldeles underbar friluftsdag på fjället i vårvintesol förra veckan. Tränade lite, för lite. Blev nästan lurad på 1 april - satt åt frukost och lyssnade på tv:n (jag gör så,använder den lite som radio ibland) och våra regionala nyheter. där de berättade om att öl kan framställas av en brustablett  - "men hur kan det gå ?" hann jag tänka innan jag insåg vilken dag det var!

Lurad vart jag i lördags också, eller snuvad. På en födelsedagsuppvaktning där det skulle serveras smörgåstårta och vin. Trevligt sällskap därtill så det lockade mig. Jag ignorerade mitt lätta illamående, antog att det var lite klent kostintag som gjorde sig påmint. Efter drygt halva resan fick jag trycka på stoppknappen och kliva av bussen. Sedan stod jag där, ungefär som någon av alkohol bedagad tant, och spydde i snödrivan. Tji kalas men sakta promenad istället, till slut kunde jag kliva på en buss hemåt igen. Jag hade inga sysselsättningsproblem resten av kvällen...

Alldeles utmatterad var jag i går men coca-cola, blåbärssoppa och nån skorpa fick jag i allafall i mig frampå eftermiddagen. Så nu är jag hemma och vilar kroppkakan.

Åter till det här med bilder - hur gör ni när ni lägger in flera bilder efter varandra? Gör ni inlägget i word först? Jag tycker inte att blogg.se är så enkelt att förstå alla gånger. Å egentligen - varför skulle ni vara intresserad av bilder från en storstad som ni sett massor av både i tv och tidningar? Jag har ju inte varit på nåt exotiskt ställe där få har satt sin fot - snarare tvärtom - massor av människor har trampat där. ( märker ni hur jag försöker smita undan?)

Jag ska prova mig en kopp te och några skorpor, så delikat lunch serveras det i det här huset idag! Kanske t o m en kopp blåbärssoppa.

Kommentarer
Postat av: Maj Korner

Nu har ju inte jag Blogg, som du har så jag törs inte svara på hur man gör.



Och det som är intressant med bilder det är hur DU såg det.

2011-04-04 @ 22:34:06
URL: http://majkorner.blogspot.com/
Postat av: Ninni

Nämen din stackare magsjuka..bläää=(

Men nu är du säkert frisk igen.



Men lägga in flera bilder efter varandra är ju inga problem, det är ju bara att ladda ner bild efter bild.



Bläddra i arkivet, ladda ner, sen ta nästa när den är klar.

OJ vilken usel förklaring..haha.



Ha en skön helg, kram på sig

2011-04-16 @ 10:12:29
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0