Fantasi och orkan

Jag har så livlig fantasi att när det kommer till katastrofer är den mer en belastning än en tillgång.Hela dagen har hjärtat tickat på i 290 och skräcken legat som en stor klump i magen. Det beror på Irene, orkanen. Spm om jag förstår rätt ska dra in över Long Island utanför New York i morgon. Där befinner sig den som är mig allrasom kärast, dottern.

Jag har förbannat tidskillnaden och det faktum att hon tränar ett par gånger per dag så det har varit svårt att synka för att få tag på henne. Å på ungas sorglösa sätt har nog bara läst mitt meddelande till henne på Facebook och konstaterat att "jaha är det så dom skriver om orkanen i svenska tidiningar" (jag skickade en artikel från Aftonbladets nättodning).

Så det faktum att jag inte vet hur fotbollscoachen mfl tar varningarna om orkanen och vidtar några säkerhetsåtgärder i kombination med att jag inte fått tag i henne (jag har pratat in på hennes mobil nyss) och den nyss nämnda fantasin gör att stresspåslaget är stort, mycket stort.

Känner mig redan skör efter en jobbig arbetsvecka och för lite sömn så  därför kan de här orosdemonerna härja än mer fritt. Å det där klivet över till storgråt är så litet att ta att jag kan ta det på tusendelen av en sekund!

Jag ska försöka stoppa fantasin i nån mörk vrå i hjärnan och sedan gå i väg och försöka avnjuta en födelsedagsmiddag.



Kommentarer
Postat av: Micke

Svar: jo, finns ju jour, fast nere i stan...o kostar skjortan :(



Orkaner ja...inte att leka med...men de tar nog det där på allvar, de kan sånt där i det landet..kram till dig

2011-08-27 @ 12:23:24
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Ninni

Åhh din stackare, men du ska se att det kommer att gå så bra så.

Men det är ju fasen att våra barn aldrig kan höra av sig=)



Stor styrkekram

2011-08-27 @ 12:44:38
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0