Vad är det för dag?

Är den här dagen en bra dålig dag eller en dålig bra-dag? Tja, jag vet inte - den har gett mig många funderingar i allafall.

Är jag en kompis man halvbokar med och sedan helavbokar med? Blåst på en, som jag trodde, trevlig helg i min stuga. 

I efterhand kan jag ju se att det där samtalet som jag var så glad över i förra veckan egentligen handlade om att den helgen hade varit bra. Att umgås med mig, för då var maken hennes inte hemma. Men då skulle ju jag bort så då bestämde vi denna helg. Trodde jag, i allafall till 99% säkert kändes det som.

Idag fick jag veta att det inte passade - dvs jag fick kolla om det gjorde det. Om man har mer än halvbestämt något borde det inte vara den som drar sig ur som tar kontakt då? Eller är jag lite kinkig? Å är jag lite larvig som faktiskt blev lite lessen?

Jag har i allafall haft en bra dag med dottern - hon har varit här och våndats med packningen. Japp, i morgon bitti åker hon med sin pappa till Stockholm och sedan till Usa igen, på fredag. Så dröjer det några månader igen innan hon kommer till Sverige. Å mig.

Vi hann ta ett riktigt gott fika på stan och vi har sett Bridemaids, det var skönt att få skratta lite. Mitt känsloliv var ju redan stört så jag kunde t o m bli lite gråtmild bitvis.

Vi avrundade kvällen med lite kvällste och sedn skjutsade jag henne till hennes pappa. Som jag också är lite arg på, men det kan jag leva med utan att bli lessen.

Så var det en bra dålig dag eller en dålig bra-dag?


Kommentarer
Postat av: Maj Korner

Sån't där är alltid svårt, svårt att veta om man har förstått varandra rätt. Men jag hoppas du sa att du blev ledsen. Troligen inte. Det skulle jag antagligen inte ha gjort, men man BORDE göra det.

2011-08-11 @ 19:02:36
URL: http://majkorner.blogspot.com/
Postat av: Micke

Avbokningar är ju trist...själv bokar jag nästan aldrig in nåt numera...då måste jag vara "bensäker" på att det blir av och att jag eller den det gäller inte kan få nåt som kommer ivägen.



En del tycker jag bokar in nåt utan att kolla först om de verkligen kan då....& så blir det som det blir.



Ha de bäst!



2011-08-11 @ 21:24:25
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: självaste annika

Maj,jag sa inte att jag blev ledsen - för att jag inte riktig förstod att jag blev det förrän jag lagt på luren. Å då var jag för ledsen för att ringa upp och säga det...



Micke, det är ju juste att göra som du gör, vara bensäker!

2011-08-11 @ 21:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0