Spenderbyxor på!

Idag byltade jag på mig både täckbyxor och dunjacka, bra i isande snålblåst.

Varje år är det julmarknad på vårt muséeområde, vårt historieland. Den är full av allt från genuint hantverk till rent krafs som man funderar på vem som köper...Tyvärr har det gått från att vara  gemytlig till alldeles för stor...Jag orkade inte ens kolla in allt, jag snabbskannade det mesta. Ändå spenderade jag en hel del - kassen blev full.Mest fula av ätbara saker. Typ ekologisk pepparkaksdeg, tunnbröd mm. Å lite strumpor och två mössor, jag behövde egentligen bara en....

I morgon ska jag ha samma täckbyxor men inte spendera så mycket.Mer än tid och hejarop, jag ska nämligen på skidskytte. Ja,jag vet det är en perfekt tv-sport men den där stämningen som man får av att stå tillsammans med både kända och okända och heja, susa besviket och hoppa jämfota av spänning (och ibland även av kyla) den kan man aldrig framana för sig själv i tv-soffan.


Kommentarer
Postat av: Maj Korner

Det är en helt annan sak att se sport på plats. Även om man ser bättre, och ser allt, på teve så går det inte att jämföra med just det du beskriver. Känslan. Värt jättemycket!

2011-12-03 @ 18:30:10
URL: http://majkorner.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0