Helgvånda

                             (lånad från internet)




Amen, hur ska jag veta? Var är jag bäst försäkrad för billigaste pengen?

I flera, för att inte säga många år, har jag haft hemförsäkring i Folksam och bilen har jag via Renault i If. Å alltsom oftast så ringer det någon och talar om att det finns bättre alternativ ijust deras bolag. Men det brukar det faktiskt inte vara - i allafall inte när jag så där "lite gent över snett" lyssnar av deras erbjudande.

Min bankaffärer gör jag med Swedbank, nästan av födsel men defintivt av ohejdad vana. Var på väg att byta för nåt år sedan, till Länets. Då handlade framför allt omskrivningen av mitt huslån och räntan. Jag kanske hade fått det lite bättre på Länets men precis den dagen jag måste ta ett beslut om lånet så var min kontakt där sjuk. Så då fortsatte jag med Swedbank.

Där har jag nu lyckats få en kontaktperson som pratar så jag begriper - i allafall precis där och då! Hon fattar hur jag lever och vill leva, tipsar mig utifrån det. Det är viktigt för mig.

För ett tag sedan blev jag s k Nyckelkund och det ska visst vara bra. Nu ringde en karl från Swedbanks försäkringsbolag, givetvis så tjänar jag på att byta till deras försäkringsbolag eftersom jag är Nyckelkund.

Hm, det värsta är att jag nog tror att han har rätt...i allafall rent ekonomiskt. Men det är säkert en massa klausuler jag behöver traggla igenom för att få en total överblick. Puh.

Dessutom så undrar jag varför det känns som jag sviker - jag har väl egentligen inga skyldigheter mot Folksam?Tänk om de tippar omkull, är det mitt fel då? Å ibland så känns det som om de här gamla välkända bolagen är mera "riktiga", ungefär som att Kexchoklad bara kan göra av Cloetta.

På måndag måste jag bestämma mig. Förutom detta tunga ok av beslutsvånda tror jag att min helg blir bra!




Kommentarer
Postat av: Anneli

Usch, sånt där är alltid jobbigt. Hoppas du kan njuta av helgen ändå :)

Angående receptet på grytan med äpple och curry så är det något jag improviserat fram. Jag bryner curryn i smör, finhackar en gul lök och steker i curryn tillsammans med köttet. Saltar och pepprar (vitpeppar). Jag slänger i en buljongtärning och en halv liter vatten. Det får puttra på spisen och när det är en halvtimme kvar skivar jag i ett par äpplen. Sista kvarten åker en burk lättcreme fraiche ner i grytan. Serveras med en god sallad och ris eller bulgur.

2011-02-05 @ 21:54:09
URL: http://jamtlandstos.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0