Ur led är tiden, eller i allafall jag!

Jamen aldrig tror jag att jag varit så tidig! Idag har jag alltså klarat av halva mitt årsintag av en sån här:


I mitten av januari har jag alltså ätit femtio procent av den totala mängden semlor jag brukar äta under säsongen!
Det finns egentligen ingen anledning att starta detta mitt rätt så minimalistiska intag så tidigt egentligen.Men som en god mor offrade jag mig och gjorde dottern sällskap i semleätande. Hon är ju inte i Sverige när semlesäsongen börjar på riktigt. Den sk fettisdagen infaller den 8 mars i år och då kan den kombineras med  med firandet av internationella kvinnodagen! Jag brukar aldrig fuska och äta semla för dess! Undantagen bekräftar regeln eller hur? 
Å god var den!


Kommentarer
Postat av: Ninni

Blir minsann lite sugen..har inte ätit nån än..men det blir nog en när jag kommer hem från semestern. Om nu inte vågen visar alt för mycket uppåt..haha



Kram

2011-01-16 @ 15:35:05
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Micke

oh...drog i mig min första i Måndags här...smaskigt som sjuttan...får nog be frugan köpa med sig ett par hem sen. ;)



Ha de gött!

2011-01-19 @ 14:25:18
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Anneli

Mmm, vad gott det ser ut! Jag avvaktar dock till fettisdagen och intar årets enda semla den dagen. Är egentligen inte så förtjust i semlor (men de ser alltid så goda ut). Gillar inte grädde så vidare värst...

2011-01-19 @ 20:45:08
URL: http://jamtlandstos.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0