Blommor och maskrosblad

Jag har inte oljat in altanen, jag har inte köpt några blommor. Varken till altanen eller till bron. Jag inbillar mig att det inte är någon idé förrän de sk järnnätterna har varit. Å just nu har jag ingen aning om när de infaller, det kan vara islutet av maj eller kanske fram i juni någon gång! Men innan dess lever plantorna farligt, det vet jag. Det är mitt försvar. 

Risken är ju förståss att alla plantor tar slut på plantskolan! Men i vilket fall måste jag vänta till den sk lönen kommer nästa helg, den här blev en sådan månad när dagarna räcler längre än pengarna. Jag skyller detta på IKEAbesöket förra lördagen. Ändå köpte jag bara sån't jag behöver,hm. Typ fyra paket servetter.

Gräset är nu åtgärdat i allafall, det kostade ingen peng bara lite svett. På dottern. Själv klev jag runt både här och där och ryckte ogräs, maskrosorna har förlagt sina större grupperingar till mina marker. Å det är vackra när det står så fylligt gula i gräset, jag vet. Men absolut vackrast är de när de står i någon annans gräs.



Kommentarer
Postat av: Maj Korner

Fyra paket servetter verkar vara en livsnödvändighet! :-)



Jag har inte heller kommit mig för med plantering än. Fast jag har börjat sluta bry mig om järnnätterna, skulle det varnas för kallt väder så kan jag alltid lägga ett tygstycke över dem eller ställa dem utefter väggen.

2011-05-22 @ 16:31:04
URL: http://majkorner.blogspot.com/
Postat av: självaste annika

Hm, blir det kallt här så är risken stor att det är frost och då vet jag inte om tyg hjälper...

2011-05-22 @ 17:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0