Lugnt och stilla flyter tillvaron...

Jaha, vad har jag att förtälja?  Inte så mycket - det är lite stiltje i tillvaron. Nämen, nu ljög pigan! Det är fullt upp och lite till och det är inte så bra kanske. Ni vet såna där dagar som är så långa att när man kommer hem släpper man den dagens kasse i hallen, kokar sig lite te och tar en macka framför tv:n. Å i bästa fall kanske man startar diskmaskinen. Å då känner man sig jätteduktig. Sedan kommer det både en och två sådana dagar till. Å då börjar det rota ihop sig - i hallen och lite överallt.

Så har jag haft det i veckan men idag har jag börjat ta tag i det lite grann. Å sedan har min lilla huslänga träffats å röjt lite på de allmänna ytorna runt våran länga. Nu om några timmar ska vi träffas och grilla lite på en altan, för att avrunda dagen med. I morgon fortsätter min röjning och förhoppningsvis hinner jag fram till skurhinken innan jag ska fara och sälja lotter på säsongspremiären för mitt favoritlag i fotboll.

På måndag, då ni ! Allts då ska här finnas både korv stroganoff, filmjölk, chokladbollar och tunnbröd! För det är sådant som man kan längta efter när man befinner sig på andra sidan Atlanten. Japp, hon kommer hem för sommarlov den älskade avkomman!

Kommentarer
Postat av: Maj Korner

Åh, jag förstår precis hur härligt det blir att hon kommer hem! Hur ni kommer sitta där över era middagstallrikar och prata och prata. Mysigt!

2011-05-07 @ 19:27:17
URL: http://majkorner.blogspot.com/
Postat av: Ninni

Härligt att få hem dottern=)



Ja ibland orkar man verkligen inte göra nåt när man kommer hem från jobbet.

Ha en skön söndag..kram

2011-05-08 @ 11:44:02
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0