Bemötande

Jamen jag gjorde alltihopa! Fast jag tände inget ljus - det blåste så hemskt och alla stationära lyktor var upptagna. Men jag pratade lite med pappa.

Jag har nu ett nytt strykjärn, inhandlat på Elgiganten. Jag for just dit av flera anledningar - dels hade de öppet idag, dels är det hyfsat bra priser för min kassa men mest av allt for jag dit för att de är trevliga! Det var inget undantag idag - jag hittade en expedit som lotsade mig fram till, tror jag, ett bra köp. Hon lyssnade och var informativ utan att vräka på i värsta "jagvarettapåsäljkursen" stilen. Hon var glad och vänlig, kort sagt fick jag ett bra bemötande.

Det blir allt viktigare det där - med bemötandet. T ex så finns det en kemtvätt som jag gillar - jag har inte ens brytt mig om att kolla upp om det är billigare på den andra. Där har jag bara lämnat in nåt ett par gånger, kändes inte som det var så viktigt för dem att jag kom tillbaka. På "min" kemtvätt får jag ibland lite rabatt och jag blir alltid igenkänd och bra bemött.

I morgon börjar en ny arbetsvecka - jag försöker faktiskt tänka på mitt bemötande, varje dag. Till barnen, deras föräldrar och kollegorna. Ibland lyckas jag riktigt bra, ibland är jag nog inte världsetta men faktiskt heller aldrig världssämst!




Kommentarer
Postat av: Coquina

Nu kan du vinna en matkasse från mathem.se på min matblogg så kika gärna in där och tävla =)

2011-11-13 @ 22:18:16
URL: http://coquina.blogg.se/
Postat av: Micke

Att bli bemött på ett bra sätt är A och O om jag ska visa mig i en butik igen efter första gången...priserna må vara bra, men blir jag dåligt bemött så är det kört :)



Ha de gott..!

2011-11-16 @ 21:11:33
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0