In i garderoben

Ja, jag vet att det är betydligt vanligare att säga att någon kommit ut ur garderoben. Men jag ska in i garderoben!(De som kommer ut borde ju rimligtvis också ha gått in någon gång, annars kan de ju liksom inte komma ut ur den! Eller hur går det till egentligen?!)

I flera timmar ska jag vara där, ända till mitt i natten nästan. Sedan ska jag också komma ut ur den. Då är det dags för Marta Renault att transportera hem mig.

Ja, jag ska alltså stå och hänga kläder. Åt folk som ska in och svänga sina lurviga på dansgolvet. Det sägs att kvällens orkester är ett dragplåster framför allt för dansanta från landet västerut från mig sett. Så det blir nog så att säga "morsomt".

Nej, jag har inga större ambitioner att jobba mig upp inom garderobsbranschen och bli Garderobschef på Kungliga Operan eller så. Det här är en idiell insats för att få in lite pengar till fotbollslaget jag vurmar för. Å jag tycker faktiskt det ska bli lite roligt!

Kommentarer
Postat av: Micke

Fint med helgvila :)



Ha en fin helg nu :)

2011-11-12 @ 09:18:15
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0