90 200

..är numret till Telias kundtjänst. Dit brukar jag bara ringa när jag är "nödd och tvungen".
När jag knappat/pratat mig fram till den form av kundtjänst jag behöver brukar det vara en röst som får mig att förstå att jag ringt ett av norra Europas telefonnummer eftersom jag placerats i kö. Jag brukar få plats 8 359 ungefär och kötiden brukar vara ungefär 14 dagar. Nåja, nästan.

Idag var den 1 minut! Jag hann knappt dra efter andan inför detta otroliga meddelande när en trevlig röst hälsade mig välkommen och sa att hon hette Ulrika.

Jag fick svar på mina abonnemangsfrågor i en mjuk och vänlig och totalt ostressad ton, jag funderade ett tag på om hon var på riktigt!

Jag blev så glad över hennes bemötande men i min förvåning kom jag mig inte för att säga det! Jo, på sätt och vis - jag tackade för hjälpen och jag hoppas att det hördes att jag verkligen menade det!

Sådana Kundtjänstare borde alla ha - som kan lyfta den uppringandes humör flera grader en helt vanlig torsdagskväll.

                                                                     
                                                                          



Kommentarer
Postat av: Telia Kundservice

Hej!

Jag heter Erika och arbetar på Telia Kundservice.

Ville bara säga att det verkligen är roligt och upplyftande att läsa dina vänliga ord!



Hoppas du får en riktigt bra dag och en fortsatt fin vecka!



Med vänliga hälsningar

Erika Börjesson

2011-09-22 @ 13:01:46
URL: http://www.telia.se
Postat av: Micke

Ja du, en vänlig ton i örat kan göra underverk...så sant...!



Ha de bäst och ha en trevlig helg :)

2011-09-24 @ 08:50:42
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0