12-18!

Ja nu rullar det iväg semesterdagarna!
Dag 12  så var jag på Ica Maxi och handlade. Tog en sådan där scanner - som jag alltid tror ska gå så fort. Men det gör det inte, tror jag. Å jag packade till morgondagen, pratade med grannfrun och var semesterlat.
Dag 13 var vi på bröllop! I en fin kyrka i grannkommunen. Det var som sagt en kompis till dottern som gifte sig. Jag var inbjuden till själva vigseln. Det var en union kan man säga - hon gifte sig med en norsk kille. Så fina och så lyckliga såg de ut!
Jag hade bokat in oss på ett vandrarhem. Det heter Brattlandsgården och är ett gammalt fjällpensionat som genom åren förvandlats till vandrarhem. Det ligger så fint -lite på en höjd och med fantastiska vyer över fjällen. Erkänner att jag var lite skeptisk när jag klev in där - det såg lite gammalt  och slitet ut. Men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig! Det var fräscha trasmattor som låg omlott i korridoren och överallt var det rent - vilket det faktiskt inte är på alla vandrarhem, tyvärr. Å ingen radio, ingen tv. Jag njöt verkligen av tystnaden, kändes som ett litet retreat.
Framåt midnatt hämtade jag dottern från bröllopsfesten, hon var nöjd men trött. Även i fötterna förmodligen´...hon väntade med skorna i hand!
Dag 14 hade vi tänkt ta en liten kort sväng på nåt fjäll...men dimman låg långt ner över topparna. Så vi gjorde en sväng i Åre och sedan till chokladfanriken där. Lite avsmakning och handling blev det. Sedan stannade vi på en friluftsoutlet, åt lunch på Kretsloppshuset i Mörsil och tog kaffe på Rödön. Sedan var vi hemma och det var också skönt.
Dag 15 var jag först och tränade sedan for jag till frissan. Snygg i håret for jag hem och gjorde mest ingenting mer än tvättade lite. Vilket inte är så smidigt längre eftersom jag måste passa maskinen när den tömmer!
Dag 16 inhandlade jag lite grejer - för fönsterkittning. Å tränade. På em klippte jag gräs med nya gräsklipparen - den är skitbra! Sedan packade jag mat, vatten och kläder och drog till stugan. Där har jag varit sen dess - och inte kommit till skott med fönsterkittningen...Jag tror det är lite svårt. Å så behöver jag nog lite mer grejer till det.
Men njutit av tystnaden  och tagit promenader och klippt gräset. Så nu är jag inne på dag 18 i semestern...det närmar sig jobb...
 

Kommentarer
Postat av: Micke

En sån där scanner har de ännu inte börjat med i våra affärer i närområdet, finns nere i stan vet jag...undrar om man tjänar speciellt mycket på det tidsmässigt?

Jo...bara en vecka kvar nu av min ledighet...men det känns helt ok...ändå.

Ha så gött :)

2012-07-20 @ 11:39:59
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0