Semesterdag 4 och 5

...ja, nu har de avlöpt också. Fast semesterdag 4 blev en jobbdag istället, en kort men skön! Solen sken och det var trivsam personal som jobbade.
 
Efter jobbet gav jag mig ut på jakt, gräsklipparjakt. Jag har en plätt som jag klipper med sk handjagare. Mer är det inte än att en sådan räcker. Å jag fick tag på en! Fast det säljs säkert minst 15 motorgräsklippare på en handjagare för ojoj, så många olika modeller det finns av  motorklippare!
 
I min brevlåda låg ett brev från min bankontakt - hon som fått mig att i alla fall för stunden förstå pensionsystemet mm. Hon går vidare till annat jobb utanför bankens sfär. Trist, för mig alltså. Jag ska ge hennes efterträdare en chans annars byter jag bank, precis som jag tänkte för några år sedan. 
 
Avrundade dagen med att sitta i flera timmar ute på altanen och läsa.
 
Dag fem - jag kallar den så även om den egentligen blev fyra pga jobbet - så var jag seg. Å lite till. Det blev inte många knop innan lunch, soffan var så skön. Sedan så tog jag mig i kragen och gjorde en "göralista" som jag sedan betade av under några timmar. Det blev både slänga trädgårdsavfall, köpa trädgårdskanna och stövlar. Å lite till förståss - både sådant som stod och inte stod på listan.
 
Hemma intog jag en sen middag på altanen, igår blev det en bit stark korv och en massa stekta grönsaker. Sedan intog jag samma posé som kvällen innan - satt i korgstolen och  läste. Med ett glas vitt vin tillhands.
 
Vilken spännande semesterskildring, haha! Men jag slappnar i allafall av - är det inte så det är tänkt? Vila och rekreation för att kunna göra en helgjuten arbetsinsats i mitt "välbetalda" värv!
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Pensionssystemet ja...nä fy va jobbigt..haha!

Semester är till för att slappna av...smaskens det vet du :)

Ha en fin kväll.

2012-07-07 @ 15:16:53
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: självaste annika

Micke, Jamen visst ska man slappna av på semestern! Jag är jättebra på att vara lat!

2012-07-07 @ 19:47:16
Postat av: Sylvia S

Låter som en perfekt semester hittills. När du tröttnar på vilandet är en göralista bra att ha till hands.

2012-07-08 @ 08:30:06
URL: http://www.sylviasblogg.blogg.se
Postat av: Fiffi

Slappna av är DEFINITIVT en stor del av semestern! Slappa på!!

2012-07-20 @ 08:12:38
URL: http://prinsessbakelsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0