Semesterdag 6 och 7

Ja, det var inte bara regn på fm igår - det var hela dagen, ett fint strilande men envetet. Så det var rätt blött ute men det gick i allafall att se lite fotboll. Det gjorde jag ett tag innan jag for och storhandlade på Ica Maxi...Det tog sin lilla tid - jag var nog lite ostrukturerad och det var mycket folk. Affärsytan är ju så stor dessutom, det tar en stund när man kommer på att man glömt något, som står i andra änden av butiken.
 
På kvällskvisten så startade jag tvätt maskinen. Den har en slang som jag hade en liten dust med i början av veckan men det kändes som om vi var sams nu. Trodde jag. Efter ett tag hör jag hur maskinen tömmer vatten, mycket vatten. Å det gjorde den - rätt ut på badrumsgolvet...Så det var blött även inne i går.
 
I dag har jag förberett lite mat som ska intas i stugan i morgon. Jag har packat ihop lite grejer som ska med dit. Å så har jag diskat - jag är en fena på att få till det i köket när jag lagar mat!
 
Å så har jag tvättat, modigt va?! Men det blev till att rusa in och ha koll på slangen inför varje tömning så den inte skulle hoppa ur! Jag ska ge mig på ett rör och se om det sitter nåt där innan jag ringer någon rörmokare. Nya insatser, nya utgifter! Puh.
 
Jag går omkring med stegräknare för jämnan jag, den här veckan har displayen inte haft så  mycket att visa upp så nu måste jag skärpa till mig o!
 
Vädret har varit grått idag och det lär väl fortsätta så om jag förstod väderleksladyn rätt. Men jag har ju nya stövlar så det gör ju inget!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Såna där tvättmaskiner ja..minns när en hantverkare skulle koppla in morsans en gång i tiden, jag fick åka över och ta emot han...sen satte han igång...naturligtvis tyckte han att man inte behövde stänga av vattnet innan...snart fick jag ringa fastighetsskötaren då vattnet hotade översvämma hela lägenheten och inte bara köket.
Fastighetsskötaren frågade om han hade detta som yrke...det hade han...fastighetsskötaren bara skakade på huvudet och gick :)

Nu får du ha en fin fortsättning på sommaren!

2012-07-09 @ 09:59:26
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Sylvia S

Du verkar ha fullt upp trots att du har semester.

2012-07-10 @ 19:42:46
URL: http://www.sylviasblogg.blogg.se
Postat av: självaste annika

Micke; haha,tur du var med så han inte bara gick därifrån!
Sylvia; ja, vissa dagar blir det lite mer än jag tänkt...

2012-07-11 @ 16:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0