Semestern är här!

 
 En semesterbild! Från i fjol...Då var jag med en fd arbetskamrat i Lech i Österrike. Bodde bra, åt gott och gjorde  härliga vandringar uppöver alplandskapet.
 
Nu har jag semester igen. Ja, från i morgon då om jag ska vara korrekt. Eller kanske för att det regnar ute just nu, jag låtsas att det inte är på min semester.
 
Dagen i sig har varit rätt solig. Dottern och jag har ä n t l i g e n röjt altanen så den är sommarfin! Så jag tänker att jag ska dricka förmiddagskaffe därute i morgon. Även om det regnar.
 
En hel del av semestern ska åtgå till att kitta fönster i stugan - jag vet inte hur man gör men jag får väl fråga runt lite. Kanske ska jag också  putsa och måla lite, på fönsterkarmarna. Jo, jag tror jag hinner njuta också - av den här vyn kanske:
 

Kommentarer
Postat av: Sylvia S

Ibland kan jag sakna ett lantställe, men jag vet ju innerst inne att jag inte skulle klara av allt som måste göras. Jag vill ju bara sitta på en altan med sjöutsikt med en bok. Men jag o min son o mitt barnbarn har i alla fall hyrt en stuga i Gräsmark i Värmland en vecka. Där skall jag sitta på altanen och titta ut över sjön och njuta.

2012-07-02 @ 08:14:48
URL: http://www.sylviasblogg.blogg.se
Postat av: Ninni

Vilken vacker bild..ja dom är fina båda två=) Men den nederst, har du en sommarstuga??

Ha det gott njut av semestern, kram

2012-07-02 @ 15:19:24
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: självaste annika

Sylvia; jag ärvde min del och det är skönt att ha den oasen fast det vore ju skönast om den skötte sig själv,haha!
Ninni; ja, jag har en stuga med min faster och den nedre bilden visar en vy ca 100m därifrån

2012-07-02 @ 19:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0