Det är min favvovecka

...på ett sätt. För om jag hade råd och möjlighet att gå ner i tjänst så skulle jag vilja vara ledig på onsdagar. Å det är jag ju i morgon pga av nationaldagen.

Det vore väl alldeles förträffligtt att arbeta två dagar, vara ledig en, jobba två och vara ledig två? Alltså jag har inget behov av en långhelg med fredag eller måndag ledig. Näe, jag vill ha ett avbrott mitt i veckan när diverse trivialiteter kan ordnas - frissan banken, tandläkaren eller storhandlingen. Eller nåt annat.

Nu är det ju röd dag i morgon men då ägnar jag den åt fotboll i stället! Det blir bra det också.

Ha en skön nationaldag på er! En del behöver jobba och en hel del av dem gör det för att samhället ska fungera för dig och mig och några till, det tackar jag för! Men ni andra - ni som kan ägna er åt nationalistisk yra - se framför allt till att njuta av den lediga dagen!!!




Kommentarer
Postat av: Micke

När jag jobbade på cafét för några år sedan hade jag alltid ledig dag mitt i veckan..onsdagar...man var ju tvungen att se Efterlyst ;)

Håller med dig där...hade gärna jobbat 4 dagar i veckan...om jag fått lov för arbetsgivaren...ytterst tycks det ju vara de som avgör frågan...ska banne mig kolla upp om jag kan få det när nån anställer mig.



Trevlig nationaldag på dig :)

2012-06-06 @ 10:21:21
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Sylvia Siverling

Alla borde ha möjlighet att arbeta deltid, tänk så mycket bättre vi alla skulle må då. Det är de där förbaskade pengarna...

2012-06-06 @ 10:50:56
URL: http://sylviasblogg.blogg.se/
Postat av: Ninni

Min dröm det med att ha en dag mitt i veckan=)



Joo då trimmern funkade alldeles utmärkt, så smidigt att slippa sladd.



Ha en fin dag, kramen

2012-06-07 @ 08:22:41
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Micke

Sv: Göteborg é ju änna fint ;)

2012-06-09 @ 14:05:08
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0