Blåst

Klockan är kväll men jag ska vara uppe ett tag till. Strax före midnatt ska jag hämta min kompis Elisabeth på flygpatsen. Hon har varit till Braslien i två veckor!
 
Å normalt är jag inte så kvällstrött så det skulle inte dirket störa mig att vara uppe lite längre än vanligt mitt i veckan. men givetvis är jag trött ikväll!  Det beror på att i natt blåste det som bara den.
 
Eftersom jag sover så dåligt när det blåser så är min fasta övertygelse att jag har förlist i någon storm i ett tidigare liv.
 
Fast jag förstår ju att den blåsten vi haft här är noll och intet mot den som dragit fram över andra sidan jordklotet. Nu är det visst rätt rejäl vind som ska dra över New York mm igen, närmsta dagarna. Men inte orkan i allafall.Så lite tacksam är jag för att jag inte är där just nu.
 
 Det gör mig inte så mycket att vara ute i blåst (fast i dag var den lite väl kylig) och jag kan t ex njuta av att stå vid sjön och kolla när det blåser på sommaren. Men på natten då stör den mig. Jag vaknar av den och kan inte somna till den. Lite olustkänsla där.
 
Vad har ni för förhållande till rejäl blåst?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ninni

USCH gillar verkligen inte blåst jag heller, ger mig olustkänslor=(

Hoppas du höll dig vaken så väninnan blev hämtad, säkert härligt brunbränd.

Ha en fin helg kramen

2012-11-09 @ 10:24:50
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Micke

Tycker dte är mysigt jag..fast från insidan sittande i soffan förstås..gå ut i det har jag ingen lust med..urk..!

Ha en fin helg nu.

2012-11-09 @ 17:50:17
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: självaste annika

Ninni; ja när det blåser på natten är det olustigt!
Micke; på dan ja!

2012-11-09 @ 22:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0