Lägesrapport

Fotbolls-EM är över men semesterlivet går vidare. I allafall tills på måndag - då ska jag göra en insats igen. Den här veckan har jag kombinerat stugliv och hundvakteri. Därtill har jag varit en av flera tusen "semesterfixare". Jag har alltså hantverkat. Som så många andra.
 
Även denna sommar skriker stugfönstren efter nytt kitt. Så nu har jag påbörjat det. Å precis som ifjol tycker jag det är lite skönteftersom jag kan se ett tydligt resultat av min arbetsinsats. Vilket jag inte alltid gör i mitt jobb.
 
Jobbet ska jag alltså återvända till på måndag. Fast bara för en vecka sedan blir det en veckas semester till! Sedan börjar jobbet på "riktigt"...Funderar på att planera in några semesterdagar redan nu så jag har något att längta till i min  vardag!
 
Idag ska jag uträtta lite och tvätta. I morgon bär det av med fotbollslaget igen. Misstänker att EM-effekten publikmässigt inte tar sig ända ner till division 1, vi blir väl inte så många som supportrar. Men en härlig fotbollsfest var det i allafall det där EM:et, det kan ingen ta i från oss. Nu har Sverige lagt ribban, högt dessutom, för nästa mästerskaps arrangörer!
 
Men som sagt det är över nu och nästan semestern också, livet går vidare.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gubben

Synd med EM, Fast vi har semester kvar och solen lyser! Ha det så skönt i helgen!

2013-08-02 @ 23:30:51
URL: http://mhats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0