Julmat och mentalt knägående

I fredags var det premiär för årets julbord! I allafall för mig. På lokal, jobbet bjöd. Alltid trevligt att äta gott tillsammans med kollegorna och därtill lite ösig julmusik emellanåt.Men, nu blir det inget mer julbord före julafton. Så tycker jag det ska vara.
 
På jobbet går vi inte rent fysiskt på knäna men mentalt är det nära. Det är ett evinnerligt roddande för att få logistiken att fungera. Vikarier i all ära men när de bitvis blir lika många som de ordinarie fungerar det inte riktigt.
Det värsta är att de dessutom inte växer på träd. Vi har funderat på om det verkligen stämmer, finns det inte vikarieträd att plantera? Vi skulle gärna ha ett vikarieträd på vår ljusgård. Tänk så smidigt!
 
Snö har vi iallafall! Alltid glädjer det nån, mig t ex.
 
(bild lånad från internet)

Kommentarer
Postat av: Micke

Vi ska tydligen ha nåt julbord på jobbet..vet inte om de bestämt nåt ännu om man bara ska ha med det som arbetsorganisationen betalar för eller om man ska lägga till själv lite och slå på "stort"..återstår att se :)

Ska själv vara julledig på jobbet..får ta tre dagar obetalt...men det får det vara värt ;)

Ha en fin helg nu..det ska jag..hoppas jag ;)

2013-12-07 @ 10:18:05
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0