Storm-Ivar

Ivar rev upp en bit av mitt altantak. Han försökte också flytta på lite grejor på altanen men det gick inte så bra. Eller det gick bra, ur min synvinkel.
 
Vi fick ställa in vårt luciafirande på fritids, vi hade bjudit in till föräldrafika med lussetåg på em. Precis när elva liter kaffe var färdigt så kom ett mejl från förvaltningschefen. Med påbudet att inga eftermiddags - eller kvällsaktiviteter fick genomföras.
 
En hel del föräldrar som skulle ringas på 20 minuter...och avbeställda skolskjutsar skulle ombeställas. Det gick bra, det var stor förståelse från de flesta. Ja, de flesta - inte alla. En förälder tyckte vid hämtning av sitt barn att det var överdrivet, vi hade gott kunnat köra. Han är polis och borde kunna ha gillat kommunens säkerhetsåtgärd eller hur? En annan pappa ringde upp och ifrågasatte det hela, undrade vad vi sagt till barnen. Tja, kollegan svarade att vi sagt att det fanns en risk för att de ska blåsa väldigt mycket. Han förklarade också att vi knappast hann ta det en kväll med bara en vecka kvar till jul. Vilket pappan föreslagit.
 
Dagen efter; i barnens kontaktbok kräver pappan att vi tar det en annan kväll med hänvisning att det finns sju kvällar på en vecka. Det gör enligt honom ingenting om vi tar det på en helg...Sarkastiskt föreslog jag för mina kollegor att vi kan ta det mellan 11-15 på julafton.
 
Så trött man blir - vi är inte ens skyldiga att ha detta lussefika, än mindre skyldiga till den order som kom om att ställa in.Föreställ er vilket hallå det hade blivit om vi trotsat och stormen kommit lite tidigare än vad man trodde så alla fått ta sig hem med risk för livet istället!
 
Nu kom han ju ganska precis som "planerat" den gode Ivar. Jag var ut och plockade ihop lite grejer på altan och tänkte att det dröjer nog för än blåser det ju inte just så mycket. (Vi är van lite blåst här - det ingår s a s i konceptet om man bor här) Tio minuter senare drog han in Ivar, utan förvarning bara dundrade han fram.
Å rev som sagt upp mitt altantak i förbifarten.
 
Annars så klarade jag mig bra, blev ju inte utan ström som många andra. Meeeeen, lite läskigt är det - jag har onekligen respekt för dessa naturkrafter.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Känns ju lite otacksamt när man gör en ansträngning...föräldrar kan vara jävligt nonchalanta och har ingen förståelse för att personalen faktiskt är människor de med :(

Nä..urk...hos oss var den en förälder som undrade om man hittat pedagogerna på gatan...tvi vale.


Jo..dessa naturkrafter ska man vara försiktig med..man vet aldrig vad de tar sig till..omöjligt att förbereda sig för allt som kan hända.

Men nu får du ha en trevlig kväll..ha de bäst.

2013-12-18 @ 15:28:10
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0