Nyckelsök

Hm, jag har bara en nyckel till min bil. Idag hade jag ingen. I allafall på en låååååååååååång stund.Jag letade och letade. Länge och metodiskt. Flera gånger.
 
Min ryggsäck tömde jag några gånger i lugnt  tempo(jojo, man lär så länge man lever) för att inte missa nyckeln. Nej, den var inte där tredje gången heller men då var å andra sidan ryggsäcken lite lättare eftersom jag varje gång slängde lite gamla papper mm.
 
Känslan var hela tiden att jag lagt den ifrån mig någonstans strax innan jag hade för avsikt att bomma igen jobbet och fara hem. Så jag letade till sist i alla vrår, hyllor och lådor jag varit i närheten av sista halvtimmen. Nada nyckel.Jodå, jag letade i kylen och skafferiet också.

 På grannavdelningens skrivbord hittade jag den. En timme efter arbetstidens slut.
 
En  del dagar är det skönare än andra att komma iväg från jobbet.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Jo..nycklar har en tendens att gömma sig ibland...har fobi nästan på detta med nycklar...fint att du hittade den iallafall...men...en hel timme?
Ta ut övertid hörru ;)

2013-06-06 @ 19:41:12
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Ninni

OJ OJ panik..vi hade bara en nyckel vi med ett tag...den andra försvann spårlöst. Funderar fortfarande på vart den tog vägen..det blev till att köpa en ny!
Billigt..näää inte ett dugg.
Kram

2013-06-09 @ 10:20:58
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Micke

Hade ju en bilnyckel som jag låste inne i bilen när jag var 18 nånting..försökte en hel helg att ta mig in utan att göra åverkan på min egendom men blev till sist tvungen att att på Måndagen åka in o beställa en ny nyckel...fick en ny som jag tror passade till nästan alla bilar av den modellen...;)

Nä..bilnycklar ska man ha i fickan hela tiden .)

2013-06-09 @ 10:35:34
URL: http://guldkryckan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0