Storm

Jag läser på nätet om den annalkanden stormen som ska dra in över framför allt södra Sverige. Å jag har en enorm respekt för naturens väderkrafter och jag har tillräckligt med fantasi för att tänka mig hur det kan bli! Så just nu är jag glad över att jag bor där jag bor. Men vem vet - vindarna kanske tar sig ända hit också.
 
Två av dotterns Usa-år gick orkaner över Long Island där hennes skola låg. Jag var inte helt lugn kan jag säga.
 
Nu funderar jag på hur det blir för er bloggkompisar - framför allt Micke som bor i ljuva Götet. Som kanske inte är så ljuvt just nu? Hoppas du inte blåser bort, håll dig inomhus!
 
Här har vi just nu ett envetet regn, så det är inte vintern ännu. Men nu har vi ju vintertid, de flesta löven har blåst av och de som eventuellt sitter kvar på nåt träd är bruna. Så nu kan det faktiskt få bli vinter. Men inte storm.
 
 

Kommentarer
Postat av: Gubben

Sitter visserligen på ostkusten och om jag förstått det rätt så kommer vi få blåst, fast inte som väst sidan. Så vi får hoppas att Micke håller i hatten när han går ut :-)! håller med om att storm kan vi klara oss utan precis som det vita som kommer komma.

2013-10-27 @ 22:07:37
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Micke

Har ju inte börjat blåsa ännu...men kommunen skickade hem alla som inte absolut måste vara på sina arbetsplatser...fick beskedet..avbokade ett möte och for hemmåt vid tvåtiden...så nu väntar jag som alla andra på att det ska börja blåsa.

Håller i mössan jag istället...får nog ta mig i den beryktade kragen och köpa en hatt att hålla i mig i ;)

Ha en fin Måndagskväll. :)

2013-10-28 @ 16:28:03
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: A

Nej, inte vinter...inte än! Det är så långt kvar till vår!
Trillade in här och gjorde upptäckten att du har haft bloggen längre än jag haft min, det är sällan jag hittar en sån blogg:) Roligt att läsa i såna!

2013-10-29 @ 13:37:05
URL: http://annmi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0