Septembersöndag

Såja, där kom söndagskvällen fort som en lort. Det innebär att jobbarveckan snart är på ingång. Den lär visst vara fem dagar lång den här veckan också. Jag ska försöka vara positiv till alla mina arbetsuppgifter och tycka det är helt okej med lite förhöjd puls lite nu och då.
 
Annars då? Tja, tvättmaskinen är i gång, köket är röjt och hallen är tömd på diverse väskor som bara lämnats hipp som happ där. Å jag har ingen aaaaaniiing om vem det kan vara...Antagligen samma en som inte dammsugit hemmet i veckan...men det går nog någon dag till.
 
I morgon bitti är jag uppe med den s k tuppen och försöker trösta mig att jag får sluta klockan tre på eftermiddagen.Så då hinner jag kanske baka, träna eller städa. Nej, jag tänker inte hinna alltihopa, det är jag för lat för.
 
Fantastiskt nog för denna landsända har vi haft några riktigt varma septemberdagar. Ja, det hör faktistk inte till vanligheterna att vi kan gå i shorts långt in på kvällen i september. Det lär vara lite höstigare väder på ingång men det gör inget - jag gillar hösten. I allafall tills löven är bruna - då kan de blåsa av och snön kan komma. Ja, jag gillar vintern också. Vad gillar ni?
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Jo..att sluta tre är ju att föredra..slutar vid halv fem som senast på kneget..lite för sent för att hinna med något annat känner jag..har nog blivit bortskämd här.

Men nu är det ju sjuksängen som gäller här..urk...men vad gör man?

Ha så gott nu :)

2013-09-10 @ 11:42:55
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0