Vinter, vår eller sommar?

 
 
Sol, fotboll, vin, dans och blåsor under foten.
Så kan jag sammanfatta denna helg.
 
Å så har jag gjort en bloggrunda. Beundrar alla er som lyckas hålla bloggandet i gång och skriva så att jag ständigt återkommer till er. Ibland läser jag flera gånger i följd utan att kommentera. Vilket jag ibland får lite dåligt samvete för - känns ungefär som att hälsa på utan att säga hej....
 
Här skiner solen, kvällsljuset är underbart och vi har precis lyckats inbilla oss att det är sommar när alla väderorakel med utbidlning påtalar att det är dags för lite kyla igen. Närmare bestämt framemot valborg. Det kanske gläder en del - t ex ordningsmakten som väl lär få lite mindre att göra om folk inte kan sitta vid grillen den aftonen och bli lite väl glada i den sk hatten. Men vädermänniskorna har haft fel förr. Jag hänger dock inte undan vinterjackor eller plockar bort vintervantar och dito skor på den här sidan maj.
 
 
 
 Men den här damen har fått sommarskorna på!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gubben

Bytte till sommarskor på bilen förra veckan så nu har både mi o frugans bil sommarskor på sig. skönt att slippa vinterhjulen fast man kör odubbat.

2014-04-27 @ 20:14:01
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Snigel

Jag är också jättedålig på att kommentera, men jag skyller på att jag oftast läser bloggar via RSS i mobilen - och det är sååå jobbigt att klicka sig fram till kommentarsfältet på den lilla skärmen... Svag ursäkt, jag vet.

Sonen har lagt på sommardäcken åt mig (jag kan själv men ids inte). Vi är bortbjudna på valborg, och bara därför har de visat att det kan bli snö/snöblandat regn på väderprognosen?!? Hoppas det bara är vanligt regn, för jag vill inte köra en massa mil i snöslask på sommardäck.

Härligt att det är vår, i alla fall! :)

2014-04-28 @ 08:30:14
URL: http://snigelland.se
Postat av: Micke

Kommenterar inte heller varje gång...men läser gör jag regelbundet, inget att känna ångest över, hade jag gjort det hade jag svimmat tror jag ;)

Ha de gott nu :)

2014-04-30 @ 09:13:55
URL: http://guldkryckan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0