12 december, nästan lussefiadagen

Så här mycket snö var det för några år sedan...Nu är det bara trist - ingen snö, frusen backe och mörkt....
Själv ska jag baka lussebullar och pepparkakor i morgon, fast jag har lite svårt att vara i fas med juleriet eftersom det inte är någon snö. Lite sur på det faktiskt.
 
Sur också för mitt struliga bredband, hoppas dottern kan fixa till det i morgon. Å min tv som inte heller vill fungera. Tror det hänger ihop. Men strulbredbandet är anledningen till mina sällan förekommande blogginlägg numera. (I kväll lånar jag dotterns bredband)
 
Å julklapparna är inköpta och inslagna. Näe, bara skoja - hälften är inköpt och resterande har jag iallafall ett hum om. Det är inte så många att fundera på men det ska ju bli bra ändå.
 
I kylen ligger en ekologisk rimmad skinka som jag ska ugnsteka/baka och sedan griljera. För jag tycker det är godare med rimmad och dessutom bra med ekologiska produkter. Men det är nog mitt livs dyraste julskinka så det vill till att den blir god!
 
Ha en go helg!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Rimmat i frysen här med..brukar köpa färdigkokt men tog fel..inget att göra åt...tror det blir godare till och med efter att frugan här tagit tag i saker och ting angående denna huvudingrediens när det gäller julbordet här hemma.
Men den kostade lika mycket som en kokt...dock ej ekologiskt..måste väl vara det som kostar då antar jag.
Inget jag tittar efter när jag handlar måste jag erkänna...är för snål helt enkelt...eller ekonomisk..vet ej. ;)
Men ekologiskt är nog bättre för hälsan..har jag hört.

Jo..vill ha snö här med inför julen..hoppas på lite innan julafton..men jag tvivlar på det :(
Blir väl att dra ner rullgardinen och strö ut mjöl på golvet ;)

Ha så gott nu.

2014-12-13 @ 13:29:24
URL: http://www.guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Gubben

Här är det klart med klapparna. Visst lite snö på julafton,sedan bort med det.

2014-12-15 @ 22:51:34
URL: http://mhats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0