Första inlägget

...för i år alltså.
 
Vi åt fantastiskt god mat på nyårsafton. "Tanterna" avrundade kvällen med ett parti Alfapet, jag var nöjd med min insats - besegrade Elisabeth som är rätt rutinerad Alfapetspelare.
 
I världen händer det saker, jag försöker följa med så gott jag kan och ibland blir det tungt - som t ex  när jag hör och läser om den 12-åring i Borås som blivit både misshandlad och skjuten.
 
Här, på "min" fina ö har en tragisk olycka inträffat. I första skedet misstänktes mord men den teorin låter inte polisen lika övertygad om längre, obudktionen får utvisa om det "bara" är en olycka med tragisk utgång. Jag kände honom inte men kände till. En kille på 35 år. En älskad storebror, en eldsjäl av sällan skådat slag i den generationen - hans insatser för innebandyn i det här länet är stora och ovärderliga i klubben. Jag känner hans lillebror rätt väl och får nästan andnöd när jag tänker på hur det här påverkar honom.
 
Min fina arbetskamrat som jag berättade om strax före jul fick sin "dom" dagen före julafton...Elakartad. Operation och behandling inom närmsta veckorna. Jävla skit.
 
Så det nya året startade inte med så många positiva besked.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gubben

Låter inte som någon bra start på nya året, fast vi får hoppas att det nu kommer enbart bli bättre.

2014-01-04 @ 08:12:18
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Micke

Beklagar denna dåliga start på året :(

Jo..händer mycket skit i vårt land..här har de väl inte skjutits på ett tag nu, polisen slog till i mitt område i en massa lägenheter samtidigt utrustade med automatvapen och sköldar...några sitter bakom lås o bom nu, får väl se om det gör nån nytta, men det finns ju många fler där ute.

Men nu tillönskar jag dig en bättre fortsättning på året..!

2014-01-04 @ 16:26:45
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Micke

Uppdatering: nä..jag skulle inte skrivit nåt..de sköt två killar i benen här igår kväll.

Bedrövligt :(

2014-01-05 @ 10:28:46
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0