Vinter

 
Japp, det här gillar jag! Tog en promenad i söndags - innan solen gick ner. Det var lite grått så ni får inte se några fjäll.
 
Jag läste att det i helgen fortfarande var lite drygt 70% av dygnet häruppe som var mörkt. Nu krymper det ju dag för dag men...mig stör det inte att det inte är fullt ljus hela dagen, jag är så nöjd åt att vintern kom till slut!
 
Idag har det varit -13 grader och till helgen ska det visst bli ännu flera. Någonstans mellan -19 och -24...Tja, det är ju ändå lite om jag jämför med min gamla bekant i Älvsbyn - hon vägrade gå ut i helgen för då var det -33! Då snackar vi kyla!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Här har vi 4 minusgrader och snö som knappt kan räknas som snö, det knarrar inte under fötterna vilket är ett krav jag har vid snö på marken ;)

Men hur som helst, snön kom till sist, för o nackdelar med det, men vackert kan det vara tycker jag..och mysigt..fast på kneget är det bara en nackdel.

Men nu får du ha en fortsatt trevlig afton...snart är det helg :)

2014-01-23 @ 19:21:57
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: kalebass

Mycket vacker bild! Så skall en vinter vara. Här nere i mina trakter, alingsås, är det visserligen vitt o fint just nu,(2mm snö och -2)men jag har faktiskt upplevt -33 för många år sedan i lumpen! Förfrös (nästan) örat under ett vaktpass. Härliga minnen. Krya på dig!

2014-01-29 @ 12:55:42
URL: http://www.kalebass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0