Attans lång dag

I morse började jag klockan 06.30. Min rast hade jag mellan 11.30 och 12 - på papperet, 10-12 minuter av den åtgick till att besvara arbetsrelaterade frågor från en kollega, som egentligen också hade rast...men saker måste göras även i den "tärande kommunala " verksamheten!
 
Klockan 15 slutade jag. På papperet. Vid 15.30 satte jag mig och gjorde de brådskande,vrålakuta listorna om sommarlovsmaten. Hur många barn ska mat, hur många personal och vilka har specialkost. Det tog 2 timmar och 45 minuter innan det var klart, kopierat och inlämnat. Jag avslutade min arbetsdag med att knappa in min övertid i vårt lönesystem.
 
Mina lagliga pauser har jag inte haft en möjlighet att ta. Så idag är det absolut ingen risk för den s k kaffedarren. Dock smet jag iväg på toaletten två ggr...
 
Det är inte alla dagar det är lätt att vara anställd...
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Nä..känner igen det där..lagstadgad rast existerar inte ibland i vissa branscher, underbemanning är väl en av orsakerna.
"Planera bättre" har jag hört av några, de vet inte vad de talar om :(

Ha en skön Lördag nu.

2014-06-07 @ 11:54:30
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Gubben

Tråkigt att det är så ute i arbetslivet. Hoppas att du ändå har en bra helg.

2014-06-07 @ 16:47:18
URL: http://mhats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0