Jag får ha semester!

Tog mig lite semester igen. Det är skönt att dutta ut några dagar ibland. Den här gången dock med lite blandade känslor.
 
Jag fick mig en liten skrapa av en av lärarna igår - jag och min kollega är tydligen borta för mycket. Jag ska även vara borta en beordrad dag för schemaläggning av sommaren och en dag för fackligt åtagande framöver. Min kollega har tid avsatt en halvdag/vecka för att driva vårt skolgårdsprojekt. Å hon ska också ha semester. Vi har faktiskt båda semestertjänster så vad är problemet?
 
Problemet är nog snarare att den ena läraren ska, för andra gången, denna termin vara ledig för att fara på utlandssemester...Hon tar ut komp, tror jag. Att då min kollega också skulle vara ledig hade hon nog förträngt.
Den andra läraren ska i anslutning till detta på studier och dessutom ta ut några kompdagar för studier. Samt syr dotterns balklänning och fiaxar inför hennes student. Någonstans mitt i allt detta ska hon lämna in sina studieuppgifter.
 
Så jag och min kollega har bestämt att den där skrapan bottnar i deras frustration över sina egna situationer. Vi beslöt att jag får njuta av min semester och hon så smånnigom av sin.
 

Kommentarer
Postat av: Gubben

Tycker du verkligen ska njuta av din semester. Ibland förstår man inte hur kollegor och chefer har tid till att bry sig så mycket.

2014-05-14 @ 21:45:03
URL: http://mhats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0