Sköna söndag

Det är skönt med helg, speciellt den här eftersom det var städat och klart redan i torsdags. Då var jag uppe klockan 06 och dammsög...En kollega skulle sova över här eftersom vi skulle ut på lokal och hon har ett antal mil hem.
 
I går var jag ut på lokal igen - ibland är det liksom ingen hejd. Då åt jag grillad lammfilé, satan-i-gatan - så gott det var! Jag äter inte lamm annat än på restaurang, där smakar det aldrig ull.
 
Idag har jag tagit en promenad och hämtat hem min lilla bil, som fått "sova över" hos min kompis. Vädret är gråmulet och emellanåt lite småregnigt. En härlig dag att bara sitta i soffan utan att ha dåligt samvete för det.
 
Att i morgon ta sig an arbetsveckan i vetskap om att jag både lämnat och kommer hem till ett välordnat och städat hem lockar. För att det ska bli verklighet är det väl lika bra att jag håller mig här i soffan?!?!?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Längesedan jag åt lamm här, är ju ganska populärt här i förorten att grilla ett sådant över öppen eld, fast jag nöjer mig med stekpannan ;)
Ha en skön fortsättning på Söndagen :)

2014-05-11 @ 14:56:18
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Gubben

Lamm är min och äldsta dotters favorit, så det brukar bli några lammkotletter att grilla när hon kommer hem på besök.

2014-05-11 @ 15:20:57
URL: http://mhats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0