Kan det hänga ihop?

Eftersom jag har haft fullt upp med tidskrävande saker, som t ex byta lampa i bilen och lämna in mobilen på Telia har jag inte hunnit träna...eller jag har prioriterat bort det för att få andra saker gjorda.
 
Nu visade det sig att det var väldans tidskrävande att byta lampa i bilen. En kompis hjälpte mig att få ur halvljuslampan som var paj. Det var inte så lätt som vi trodde, fransoserna kan sina saker när det gäller att krångla till det i motorutrymmet! Kvällen efter var jag dit med en nyinköpt lampa...nu började det verkliga krånglet - att få dit fjädern vi "lyckats" ta loss samtidigt med den trasiga lampan... Tredje kvällen ordnade det sig, med hjälp av internet och lite egna lösningar från min kompis. Å nog är det lite "själva f-n" att det inte ska gå att med några enkla grepp byta en lampa?!?
 
Nästan lika tidskrävande var det att lämna in mobiltelefonen...Jag har köpt min telefon på Telia och jag har mitt abonnemang där, för att Telias nät funkar bäst i den här delen av Sverige. Dessutom så tycker jag det är bra att kunna få träffa en livs levande och dryfta telefonproblemen med. Meeeen, 50 minuter fick jag vänta...Visserligen så var förklaringen, enligt expediten, att de hade tre personal sjuka. Jag har de senaste gångerna aldrig väntat mindre än 30 minuter. Det verkade hon inte riktigt tro på eller så var det precis det hon gjorde. Å visste att det är den normala kötiden. Jag bad om att få en lånetelefon men si det var tji. De har 100 st och alla var utlånade! Hon sa att folk inte kommer in och hämtar sina reparerade mobiler när de är klara. Det gör med automatik att lånetelefoner saknas. Hm, inte så konstigt - folk kanske planerar in det till en dag de har tid att köa...Dagen efter fick jag ett mejl om att det fanns en lånetelefon. Å då stod jag exakt 30minuter och väntade på min tur - för ett ärende som tog ca 1,5 minut!
 
Nåväl - kontentan av detta inlägg är att jag åkt på att bara vila och snyta mig sedan fredags eftermiddag, febern har varit på besök och orken blä. Kan det vara så som det sägs att lagom dos träning håller en friskare?!? Att det hänger ihop. 
 
 
 
 
Ps. Gruvar mig redan för när min mobiltelefon kommer tillbaka...inte för vad det blir för besked om den utan för att då måste jag köa igen...
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gubben

Tyvärr gäller det alla nyare bilar idag. Tråkigt med mobilen. Fast vi klarade oss utan mobiler förr.

2014-10-06 @ 17:06:46
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Micke

Det var lättare förr..åtminstone med bilar...mobiltelefoner fanns inte förr ju...frågan är om det det kanske inte var bättre då...åtminstone när det gäller köhelvetet ;)

Ha så gott.

2014-10-07 @ 17:38:44
URL: http://guldkryckan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0