Mera mobil

 
 
Det är höst. Med höstregn. Höstförkylningen frodas också. Så jag vilar kroppkakan härhemma sedan igår mitt på dagen. Hosta gör ont i hela kroppen...
 
Å så den förbaskade mobilen då - fick först ett sms från verkstaden i måndags att mobilen anlänt.och sedan ett mejl på tisdagen från expediten på Teliabutiken om att hon glömt skicka med felbeskrivningen - så hon bad mig skriva vad det var så vidarebefordrade hon det. Idag kom ett mejl från verkstaden om att displayen är spräckt och det går inte på garantin.
 
I mejlet stod också att man kunde söka på hemsidan så fanns det en bild på skadan på just min mobil. Sagt och sökt, men ingen bild. Lätt, nåja lite mer än lätt, irriterad så ringde jag till verkstaden. Fick vänta i telefonkö...Jodå jag kom fram till slut. Å enligt vad hon i kundtjänsten sa så hade teknikern skrivit att det var en spricka i displayen och så försökte hon hitta bilden hon också. Jag hävdade att det inte fanns någon spricka i den när jag lämnade in den. Det är i den inre displayen sa hon då. Men si det fanns ingen bild där! Men hon hävdade att eftersom han skrivit att det var en spricka så var det inget som går på garantin.Å det går inte att åtgärda felet om inte de får byta display först,för nästan 2000 kr...
Hon sa att hon skulle skriva till teknikern så skulle bilden ligga ute i morgon.
 
Jag har en försäkring på telefonen men den lär det väl vara rejäl självrisk på för dylikt. Nu funderar jag på om det finns någon konsumentlag som gäller...Borde vara Telias skyldighet att bevisa att det är jag som skadat mobilens i n r e dispaly (hur fan jag nu skulle ha kommit åt den?!)  tycker jag. Men jag har en jäkla hosta så jag kanske inte kan tänka klart just nu!
 
Tänker ligga i soffan och zappa i morgon också.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gubben

Tyvärr brukar själrisken vara hör gällande mobiltelefoner hos försäkringsbolagen. Ha det så bra imorgon med zappandet!

2014-10-09 @ 19:03:29
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Micke

Displayer kan man tydligen byta själv har jag hört på jobbet, men jag har ingen aning om vad det kostade att köpa en sådan.
Måste ju varit billigare antar jag att byta själv.
Nä...mobiltelefoner är skit...åtminstone när de inte fungerar :(

Hoppas din förkylning går över..hosta är ett helvete.

Krya på dig.

2014-10-12 @ 20:20:12
URL: http://guldkryckan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0