Läckervecka!

Nu är den slut. Semestern alltså. Å mitt hem ser fortfarande ut som ett slagfält...Så fort jag plockar undan nåt ställs nåt annat ivägen.Idag är hallen full av väskor.Dels från sista semesterveckan och dels från dagens insats. Blir lite trött på mig.
 
Jag  har ägnat nästan hela sista veckan åt att vara i stugan, så skönt! Äntligen kom jag igång med att läsa också så en regndag avverkade jag en bok och är nu inne på den andra. Jag brukar semesterläsa men i år har det varit trögt. Tills nu då.
 
Jag både inledde och avslutade min stugtur med att ha kompisbesök.Med den ena åt jag surströmming. Med den andra kräftor. Så nu är dessa läckerheter avnjutna och livet kan fortgå mot höst.
 
Dagens insats var det ju också viktigt att informera er om! Jag haver idkat husmorssyssla av klass - jag har manglat en massa sänglinne och kökshanddukar!
 
Så nu ska jag förbereda mig mentalt för att arbeta imorgon och göra så i veckorna två...sen tar jag lite semester igen! Några dagar bara. För att jag vill. 
 
                                                 
 
 
 
            
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Surströmmingen var väl fjolårets? Jag har nedräkning till den 20, då årets skörd släpps.

2015-08-10 @ 00:43:31
Postat av: Anonym

Äsch, jag glömde skriva att det var jag. // Snigel

2015-08-10 @ 00:44:51
Postat av: Gubben

Har semester i 2 veckor till. Surströmming hoppar jag blir lite kräftor och det som tillhör istället.

2015-08-10 @ 07:09:16
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Micke

Manglat?
Tror vi har en sådan i källaren...fast jag har aldrig sett den...inte frugan heller trots att hon är den som sköter tvättningen här.
Bra jobbat...surströmming är ju gott...med rätt tillbehör iallafall :)

Har läst en enda bok i sommar...fast jag jobbat i biblioteket förra veckan och veckorna innan semestern....en....det är ju för bedrövligt egentligen.
Men jag föredrar talböcker jag...funkar bra för mig.

Ha en underbar vecka nu då..det ska jag.

2015-08-10 @ 20:23:13
URL: http://guldkryckan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0