Toppendagen!

 
Det här fina kortet fick jag på min födelsedag i augusti av en av mina bästa vänner och hennes familj. 
 
Igår gjorde vi det - gick på spa här i stan och fick en härlig fot-och handbehandling, badade bubbelpool både ute och inne. Njöt av en god sallad med ett glas vin till lunch, Relaxade kan jag lugnt påstå! 
 
När vi kände oss lagomt trötta och nästan mosiga var det dags för middag. Så vi strosade in till staden och det bokade bordet på en av stans restauranger. Å vi åt gott och drack gott, bl a en ljuvlig drink före maten med polkagrisskum! Jag åt renfilé med potatisgratäng, suveränt gott.
 
Det härliga med det här restaurangbesöket var att vi hade en ung och mycket trevlig servitris, Glad, vänlig och ändå inte för mycket om ni förstår vad jag menar. Hon tvekade inte när vi frågade om vad hon rekommenderade och dessutom tyckte vi om det hon föreslog!  Även sedan det fyllts på med gäster runtom oss var hon uppmärksam och såg när vi s a s "behövde" henne. Hon förhöjde så att säga vår stund, (Stund och stund, vi satt i flera timmar...) Gillar när det känns som att servitrisen verkligen gillar både sitt jobb och att hon/han ser sina gäster och deras behov.
Jodå, vi talade om för henne att vi uppskattat att bli serverad av henne. 
 
Till efterrätt tog vi en smarrig drink med marängskum och Baileys och nåt mer i, tusan så god den också!
 
 

Kommentarer
Postat av: Gubben

Grattis i efterskott! Alltid skönt med att unna sig lite lyx.

2015-12-10 @ 19:20:18
URL: http://-mhats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0