Städredskap

Jag försöker röja i mitt kök - bänkar, diskbänk, häll och så skåpytorna,Dert är en ytstädning, välbehövlig! Jag är inte klar - sedan väntar ett belamrat köksbord och en lika belamrad skänk. 
 
Städredskapen har mest varit trasor men också små små ting men ack så behändiga till kökstädning; tops, tandpetare och en gammal tandborste. Perfekt till kranar, runt spishäll  och till våffeljärnet som stått framme några dagar. 
 
Golvet ser ut som nåt som hälsovårdsmyndigheterna skulle anmärka på, ja kanske t o m förbjuda vidare matlagning i köket. Men jag lovar att gå på knäna och skura det. Dock inte med varken tandborste, tops eller tandpetare...
 
 
(internetlånad bild)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bintu Malm Fraser

Hoppas att det är rent och fint nu då! Det är ju en härlig känsla när man är klar och kan njuta i sitt rena kök :-)

2015-07-31 @ 22:08:08
URL: http://bintan.blogg.se/
Postat av: Gubben

Får verkligen hoppas att det blev bra, för städning är nog ett av de tråkigaste momenten i ett hem. Visst känner man sig stolt efteråt när allt skiner.

2015-08-01 @ 06:33:51
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Micke

Brukar ta ordentligt med städning av kök två ggr om året.
Den "vanliga" städningen biter inte riktigt till vardags..ja...man kan ju inte ta ut sig alldeles varje vecka.
Är glad att jag inte arbetar i skolköket på kneget...jösses va de får städa varje dag.

Men jag skulle gärna vilja prova jobba som bambatant..om nån annan tar städningen ;)

Ha en fin vecka nu.

2015-08-03 @ 17:52:33
URL: http://guldkryckan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0