Rapport från en semester

Nu har jag jobbat en vecka efter semestern. En alldeles förträfflig semester!
Provade på att träffa en alldeles okänd men ändå för mig känd person, Sylvia. Hittade henne när hon bloggade, det gör hon inte så ofta nu. Däremot har vi kontakt på facebook. 
 
Eftersom min tripp startade med att jag for till Stockholm så kontaktade jag henne - eftersom "mitt" lag skulle spela mot det i hennes nejder. Så kul - jag blev bjuden på underbar sillunch och vi hittade verkligen varandra!Vi hade en hel del gemensamma åsikter om tingens ordning här i världen. Jag är så glad åt att jag tog mig modet att kontakta henne!
 
Dagen efter hann jag med ett besök på Fotografiska muséet, äntligen! Det var några år sedan sist. Stockholm var jag sedan klar med för denna gång. 
 
Resten av semestern tillbringade jag i Jönköping, Blev bortskämd som bara den av min kompis. God mat och härliga upplevelser och promenander. Tja, så mycket bätttre kan inte en semester vara!
 
Avslutet blev dock lite panikartat i första skedet - bussen från Småland var inne på Cityterminalen två minuter efter att mitt tåg gått. Men hör och häpna, SJ bemötte mig fantastiskt  - ordnande ny tågbiljett morgonen efter och även ett hotellrum. Bussbolaget - tja, där satt en snubbe som inte visste hur han skulle förfara med min försening och han fick inte tag på någon chef... Konstigt när det inte finns klara riktlinjer för hur ersättning ska ges vid förseningar!
 
 
F ö så vann mitt lag fotbollsmatchen i Stockholm. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Bussbolag överlag verkar inte ha nån rutin på det där...lite bättring där tack.
Kul att träffa nya människor..på ena eller andra sättet :)

SV: Har också haft problem med att kommentera från mobilen..knepigt minst sagt.

2015-09-25 @ 19:39:02
URL: http://guldkryckan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0