Söndagsditten och datten

Hejsan och hoppsan så blev det söndagkväll igen! Lite sådär ilvasst. Jag har inte gjort så mycket. Bakat och tittat på fotboll. Det sistnämnda på datorn, dotterns lag hade seriepremiär på bortaplan. Tyvärr förlust men jag tror det ordnar sig innan november. Jo du läste rätt, i början på november har de sin sista seriematch! Tror det har att göra med OS, att allt blir lite förskjutet även för Elitettan. 
 
Förskjutit har jag också mitt hem eller snarare skjutit upp det som borde göras.Så det har bara blivit disk-och tvättmaskinen som fått jobba lite i helgen. Dessa ska ju plockas i och ur så lite,lite nytta har ju även jag gjort! Dammsugaren har inte behövt röra på sig, jag låter den vila sig i form! Själv har jag inte tränat mer än två raska promenader under helgen. 
 
Jag är ju numera bara i skolan under mina arbetsdagar och till min fasa har jag upptäckt att jag rör mig mindre. I mitt vanliga värv, dvs både skola och fritids rör jag mig mycket mer! Hur jag vet det? Jo, genom min lille vän runt halsen; stegräknaren. Så för att komma upp till totalen 10 000 som egentligen är mitt mål varje dag behöver jag nog promenera varje kväll!
 
Ha nu en härlig arbetsvecka, hoppas chefen är snäll och arbetskamraterna uppskattande!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gubben

Visst har veckan varit bra och tror nog nya ska bli lika bra.

2016-04-24 @ 06:32:35
URL: http://mhats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0