Påskdeppad?

 Glad påsk på er!
 
Jag tycker det är skönt med en långhelg men samtidigt lite trist...Det känns som om den är en enorm familjehelg och alla far till sina stugor med  barn och barnbarn. Men inte jag. Har inte ens några planer...mer än att städa, rensa kylen och bjuda dottern på lite mat.
 
Jo, jag hade väl kanske kunnat vara lite mer strukturerad och planerat nåt med någon kompis. Men de här sista tuffa veckorna kuliminerade i ett organiserat kaos i veckan....Vi har haft ett projekt hela skolan i vår om olika länder och det med karnevaltema. Så igår var det fulla ös på stan med ett gigantiskt karnevalståg. Jag var en av våra tre Tukaner från Brasilien. ( lånade ett foto på internet - riktigt så häftig såg vi inte ut men fina var vi!) 
 
 
Så igår när jag kom hem ägnade jag mig bara åt att vara trött, riktigt trött. Idag ska dottern komma på middag; vi kör Påsk-tacos. Näe, det är inte nåt speciellt, ungefär som med Jul&Påskmust - namnet ändras efter högtid. Efter det är det tomt i kalendern vad gäller umgänge. Ska försöka mig på att sammanstråla med någon annan sk ensamstående. Som liksom jag normalt är väldans sjävlständig men kanske också trängtar efter lite sällskap i all enkelhet en sådan här helg. Får väl ta och ringa något samtal eller två. Men jag vet också hur rädd jag är för att höra att de har fullt upp...
 
Andra storhelger kan jag bara njuta av att vara ledig men ibland räcker inte det för att må gott i själen. Den här gången är det en sådan helg, själen känns lite låg, Jag vet ju också att det i sig kan bero på just det jag skrev ovan - de senaste veckorna har inte precis gett uttrymme för så mycket må-bra-saker. Jobb, mat och sömn har varit prio. Så kanske är det som gör att jag känner mig lite ömklig. Det blir nog bättre, det brukar det bli.
 
Ha en fortsatt trevlig helg! Jag ska se till att min blir bra också, lovar!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Snigel

Ha en trevlig påsk och hoppas du hittar någon att hitta på något med!

2016-03-26 @ 08:10:54
Postat av: Micke

Jo....socialt umgänge är ju bra..speciellt när man känner att man behöver det.
Men med ett tufft arbete kan man ju känna sig lite orkeslös, som jag många ggr.

Har varit tufft på jobbet här med, mitt huvud känns som en våt filt...dags att hänga den på tork.


sv: Påskledigt efter påsken här med....ingen fritids för mig de sista åren...tog ledigt istället.

Glad påsk på dig nu.

2016-03-26 @ 09:56:17
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Gubben

Ha en skön Påskhelg!

2016-03-26 @ 15:21:31
URL: http://mhats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0